maandag 10 augustus 2015

Het echte voordeel voor een trouwe klant


Ergens kijk ik er altijd weer naar uit. De dag dat ik het abonnement van mijn mobiel kan verlengen. Dat betekent: Kijken voor een nieuwe telefoon. Vanaf 20 juli ging de 'transfer'-periode in en duurt tot 19 november. De vorige keer koos ik voor Samsung, toch ben ik meer een Apple-liefhebber. Dus tijd om te kijken wat deze verlenging zou brengen.
Al jaren ben ik trouwe klant bij T-Mobile. Prima service en goede dekking. En natuurlijk wil T-Mobile mij als klant graag houden. Maar een echt voordeel als trouwe klant? Dat heb ik nog niet kunnen vinden... Dat is wel slim van ze.

Spaartegoed
Voordat ik naar het verlengen ga eerst iets over mijn spaartegoed.  
Ik ben al heel lang trouwe abonnee en T-Mobile heeft een spaarsysteem. Inmiddels heb ik ruim 11.000 punten. Een aantal dat menig T-Mobile-medewerker verrast, want dat zien ze niet vaak. Eerlijk gezegd koop ik er ook niet zoveel mee vanuit de shop.
Omgerekend in harde cash zijn die punten ongeveer €160 waard volgens T-Mobile.

Verlengen via internet, bellen of de shop
Zoals iedere beetje goede dienstverlener kan ik verlengen via de overbekende click-call-face-mogelijkheden. En daar ontstaat iets heel grappigs en vooral slims vanuit T-Mobile.

Internet
Eerst kijken via internet. Lekker makkelijk vanuit je luie stoel. Maar...via internet kon ik maar één ding doen om te verlengen: Sim-only. Een nieuwe telefoon was niet mogelijk, dat deel van de site deed het niet. Ik werd vriendelijk verzocht te bellen of naar de shop te gaan.

Shop
Vervolgens ging ik op een zonnige vakantiedag naar de shop. Zij zouden mij wel een mooie aanbieding kunnen doen met een iPhone. De jongen in de winkel vertelde met een grote glimlach dat trouwe klanten, in het nieuwe beleid, hetzelfde behandeld worden als nieuwe klanten. Alle voordelen voor nieuwe klanten zijn er nu ook voor trouwe klanten. Daar voel je je als trouwe klant niet echt specialer door.
En de verkoper vertelde ook: Geen extra korting op het toestel, maar ik kon mijn punten gebruiken om €160 minder te betalen voor het toestel.

Bellen
Dan toch even bellen. Een aardige dame die alles opzocht en in eerste instantie met dezelfde aanbieding kwam als in de shop. Even doorvragen en ze kon nog €40 afhalen van het toestel.
Kijk dat is mooi, dacht ik. Met mijn spaartegoed is dat dan €200 van het toestel af. Maar helaas, dat kon niet. Via de telefoon kon er €40 af, maar ik kon mijn punten alleen in de winkel inzetten.

Alle drie de opties gaven nog geen bevredigend gevoel. Dus ik heb nog niet verlengd.

Even combineren dan...
Even terug naar het spaartegoed. Dat kan ik ook inzetten om mijn rekening te verlagen. Als ik nu die €160 eens op die manier inzet. Heb ik toch de €200. Maar helaas... ook die vlieger gaat niet op. Voor een factuurkorting van €5 heb ik 455 punten nodig. Met mijn spaartegoed kan ik dus 24 maanden €5 korting krijgen. 24 maal €5 is echter €120 en geen €160. Alles dan bij elkaar opgeteld is €160. Nog geen extra voordeel... Eerder een nadeel.

Nu even niet
De transferperiode is nog niet voorbij. Nog even tijd om na te denken en te kijken naar andere opties. Het was leuk om even te proeven. En ik moet zeggen: De jongens en meisje van T-Mobile hebben een interessant systeem neergezet. Eens kijken wat er tot 19 november nog gebeurt... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten