vrijdag 11 juli 2014

Wethouder zijn en een eigen mening hebben

De afgelopen maanden heb ik niet geschreven hier op mijn blog. Eerst heel druk geweest met alles rond de verkiezingen en vervolgens onderhandelingen, vader worden en vervolgens wethouder. Vooral dat laatste zorgde daarna voor de nodige hoofdbrekens. Want dan ben je wethouder en wordt alles wat je zegt sneller uitvergroot. Sterker dan als raadslid.


Vanaf 15 mei (de dag van mijn installatie) heb ik even de tijd genomen (en ook moeten nemen) voor een eerste kennismaking met het wethouderschap. Een tijd ook om te kijken wat wel en wat niet kan. Wat kan ik wel twitteren en wat niet... Waarover kan ik wel een blog schrijven en waarover niet? Hoe ga ik om met mijn eigen mening en die van het College van Burgemeester en Wethouders.


Voor mijn blog ben ik op het volgende uitgekomen:


Alles wat ik op dit blog schrijf is mijn eigen mening. Het kan zijn dat ik over een onderwerp schrijf wat aan de gemeente raakt of erover gaat. Wanneer dat het geval is zal ik rekening houden met mijn verantwoordelijkheid als wethouder en daar in mijn blog aandacht aan besteden.


Wanneer zaken onduidelijk zijn verzoek ik u dit te laten weten zodat ik dat kan herstellen, kan uitleggen en rekening mee kan houden. Ook voor mij is dit zoeken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten